Margaréta csoport - ovoda.degyfk

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Magunkról
Margaréta csoport - Lépésről-lépésre óvodai program
.............................................................................................................................................................................................................................

Óvodapedagógusok:
                                                                           
Dr. Lévai Antalné (Zsuzsa)           Kovács Attila

Dajka: Hegedűs Lászlóné Ibolya
Pedagógiai asszisztens: Mező Ágnes

Lépésről - Lépésre óvodafejlesztő program egyedülálló a gyermekek és a szülők számára is. Filozófiánknak négy alappillére van. Az individualizálás a személyiségközpontúság egyik összetevője. A nevelés során kiemelt feladatnak tekintjük az egyéni különbségek megismerését, feltárását, az eltérések ismeretében a személyiség differenciált fejlesztését.
A személyiségfejlesztésnél elsősorban a gyermekek alapos megismerésére törekszünk. Nevelőmunkánk során a másság elfogadása, tiszteletben tartása, tolerálása elengedhetetlen feladatunk. Célunk, minden gyermek egyéni szükségleteinek maximális kielégítése, az egyéni bánásmód alkalmazásával. A személyiségközpontúság másik összetevője a szocializálás, mely során a gyermek a közösségben megtanulja megismerni önmagát, társaihoz való viszonyát, közben elsajátítja az együttélés alapvető szabályait és szokásokat. A társas kapcsolataik révén fejlődik önértékelésük. Célunk a személyiség tevékenységközpont rendszerben történő fejlesztése. Alapelveink a gyermekek tevékenységvágyának kielégítése, a sokszínű tevékenység lehetőségének biztosítása, a minél gyakoribb életszerű helyzetekben történő tevékenység megszervezése.
A tevékenység közbeni tanulási lehetőségek tapasztalás útján történő biztosítása. A gyermek elsődleges szocializációs színtere a család. A családi nevelés és az óvodai nevelés együtt biztosítja a gyermeki személyiségfejlődést. Ehhez arra van szükség, hogy mi magunk is nyitottak, őszinték és együttműködők legyünk. Éppen ezért kiemelt célunk a szülőkkel történő korszerű formális és informális együttműködési formák megvalósítása. Nagy segítség a sajátos feladatok ellátásához a speciális képességű gyerekek szakember segítségével történő fejlesztése. A mindennapokban szociálpedagógus és logopédus is segíti munkánkat. Sajátos nevelési programunkkal célunk egy nyitott, gyermekközpontú légkör biztosítása, ahol a gyerekek, a családtagok és mi is jól érezzük magunkat.
robertkiss
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz