Mókus csoport - ovoda.degyfk

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Magunkról
Mókus csoport - Mese-vers bábbal - Differenciált képességfejlesztés
.............................................................................................................................................................................................................................

Óvodapedagógusok:
                                                                           
Gargya Zoltánné (Marika)          Szabóné Béke Erzsébet


Dajka: Hajdúné Dóka Ildikó
Pedagógiai asszisztens: Kapusi Róbert Zoltánné (Mariann)

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Mókus csoport. Ezt az óvodai csoportot az "A" épület földszintjén találhatod meg. Amint belépsz hozzánk láthatod, hogy az irodalmi alkotások szeretetére való nevelést kiemelt pedagógiai területként kezeljük. A mesélés, bábozás, dramatizálás feltételeit az irodalmi sarokban folyamatosan biztosítjuk és a gyerekek igénye szerint bővítjük.
A mindennapos mesélés, verselés a kisgyermek mentális higiénjének elmaradhatatlan eleme. A mese hozzájárul a gyermek éntudata, énképe kialakulásához, elősegíti a szocializációt. Az irodalmi nevelést a bábjáték és a drámajátékok teszik teljessé. A drámapedagógia, mint módszer nagyban elősegíti a beszédkézség és a kommunikációs képességek fejlesztését, komplex játékaival jelentősen hozzájárul az egész személyiség formálásához. Épít a gyerek képzeletére, azonosulási, beleélési képességére, improvizációs kézségére, kreativitására. Az alkalmazott játékok köre a legegyszerűbb érzékelő játékoktól az együttműködést kívánó kooperatív játékokig terjed. A dramatikus játékok során nélkülözhetetlen elemünk a zene, a szabad önkifejező mozgás.
A bábok használatánál célunk, hogy megtanítsuk a gyerekeket a bábu helyes mozgatására azért, hogy a bábok segítségével dalokat, verseket, meséket tudjanak párbeszédes formában előadni.
A bábjáték az az eszköz, amivel könnyű játékos formában a legközvetlenebbül és ugyanakkor erősen hathatnak a gyermek érzelmi életére. Mint művészet az érzelmeken keresztül hat a tudatra, fejleszti az egész személyiséget: az akaratot, a képzeletet és a beszédkézséget. Az irodalmi alkotások feldolgozása projekt rendszerben történik, melyben a kompetencia alapú nevelés érvényesül.
A csoportunk nyitott a szülők felé, aktív bekapcsolódási lehetőséget nyújtunk az óvodai életbe. A gyerekek személyiségének optimális fejlődése érdekében fontosnak tartjuk a harmonikus együttműködést.
Aki nem hiszi, járjon utána.....
robertkiss
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz